Dropshipping (Stoksuz Satış) Artış Gösterecek
2022 yılı e-ticaret trendlerinde hızlı bir yükseliş gösteren Dropshipping, e-ticaret yapmak isteyen kişilerin herhangi bir ürün stoğu yapmadan e-ticaret siteleri veya pazaryerlerinden satış yapmasını anlatan bir kavramdır.
Dropshipping yöntemiyle satış yapan firmalar genellikle XML tedarikçileri ve tedarikçiler ile anlaşmalar yapmakta ve bu kişilerin satışını yaptıkları ürünleri e-ticaret sitelerine ve pazaryerlerindeki mağazalarına ekletmektedir. Dropshipping modeliyle çalışan firmalar stok maliyetini sıfıra indirmekte ve siparişleri geldiğinde ürünlerini satın almakta ve müşterilerine göndermektedir.
Dropshipping çalışma modelinin e-ticarete başlamak için kişilerin masraflarını azaltan bir çalışma modeli olması da bu çalışma modelinin 2023 yılında e-ticaret trendleri arasında yer almasına olanak sağlamaktadır.

Dropshipping Nedir?
Dropshipping e-ticaret yapan markaların e-ticaret siteleri ya da e-ticaret pazaryerleri üzerinden sipariş aldığı fakat stokta ürün tutmadan satış yaptığı bir satış modelidir. Genellikle bu satış modelinde işletmeler farklı markaların ürün ve hizmetlerini satmaktadır. Bu tür satış yapmak için de çoğu zaman tedarikçiler ile anlaşmaktadır.
Stoksuz E-Ticaret Nedir?
Stoksuz e-ticaret dropshipping satış modeline verilen bir diğer isimdir. Bu satış modelinde işletmeler ürün stoğu yapmadan anlaşmalı olduğu markaların ürün ve hizmetlerini satmaktadır.

Niche (Niş) Nedir?
Dropshipping modeli ile internetten satış yapan işletmeler genellikle niş ürünler satar ve bu markaların hedefinde niş ürünler ile ilgilenen kişiler yer alır.
- Belirli bir ürün grubunu satın almak isteyen dar bir tüketici grubu
- Büyük markaların yer almak istemediği pazarlar
- Sınırlı kişi tarafından tüketilen ürün grupları
- Bir pazarın özel bölümleri
Genellikle niştir. Örneğin: ülkemizde vegan beslenen kişi sayısı az olduğu için vegan ürünler satan bir işletmenin niş bir hedef kitleye hitap ettiğini söylemek mümkündür.